Ministerstvo dopravy vyhlásilo v pondělí 30. září v Programu Doprava 2021-2027 dvě nové výzvy č. 30 a č. 31 na podporu výstavby dobíjecích stanic.
zdroj : opd.cz
The Council of the European Union (EU) has adopted a new law surrounding EV charging infrastructure it’s calling a “milestone” in reducing carbon emissions throughout the Europeantransport sector. Beginning in 2025, fast charging stations will need to be present every 60 km along the “trans-European transport (TEN-T) network.”
zdroj : electrec.co
Ministerstvo energetiky USA vyčlenilo na přeměnu 1,2 mil. USD
Řešitelem projektu je neziskovka CALSTAR spolu s energetickou společností National Grid
Obě společnosti vypracují prognózy poptávky po nabíjení
zdroj : fdrive.cz
V EU je celkem 498 504 nabíjecí bodů, z toho 89 % AC, 5 % DC, 6 % UFDC
V ČR je nyní 3 683 nabíjecích bodů, z toho 72 % AC, 24 % DC, 4 % UFDC
Nejvíce nabíjecích stanic v EU je v Nizozemsku, Francii a Německu
zdroj : fdrive.cz
Největším trhem s elektrickými nákladními vozidly bylo Německo a Nizozemsko
Český trh v roce 2023 s novými nákladními vozidly byl osmý největší mezi zeměmi EU
V České republice bylo loni registrováno 10 nových elektrických nákladních vozidel
zdroj : fdrive.cz
Nový elektrický traktor Fendt e100 Vario s prodlužovačem dojezdu a elektricky poháněnou plečkou je novou vlajkovou lodí značky Fendt v oblasti elektromobility. Byl vyvinut pro použití v oblastech pěstování zeleniny a ovoce, pro farmy s chovem hospodářských zvířat, farmy s vlastní výrobou energie a komunální sektor. .............
zdroj : fdrive.cz
Firmy BMW a Trailer Dynamics úspěšně otestovaly elektricky poháněný návěs na různých tratích a na různé vzdálenosti v reálném logistickém provozu. S použitým dieselovým nákladním vozem bylo dosaženo průměrné úspory paliva o více než 46 % na krátkých a středních vzdálenostech a o více než 48 % na dlouhých vzdálenostech.............
zdroj : fdrive.cz
Německo chce vytvořit celkem 350 dobíjecích bodů pro nákladní elektromobily. Cílem Berlína je mít do roku 2030 přibližně třetinu těžké silniční nákladní dopravy elektrifikovanou, případně poháněnou palivy, jako je syntetický metan a vodík. S tím samozřejmě souvisí patřičná infrastuktura, která se nyní začíná budovat
zdroj : fdrive.cz
IAA Hannover 2024
Na veletrhu IAA Hannover vystavovala i Tesla, která tam v evropské premiéře ukázala elektrický tahač Tesla Semi. Byla to naše první příležitost se s ním seznámit osobně a Tesla Semi budila obrovský zájem. U žádného jiného auta jsem na tomto veletrhu nezažil takovou frontu, jako právě zde.
zdroj : fdrive.cz
Cargo GR 2000
- Výkon motoru: nejméně 7 kW / 9,52 HP
- Pohotovostní hmotnost: nejvýše 1600 kg
- Celkové rozměry dodávky 2500 x 1600 x 1600 mm
- Nosnost: nejméně 1200 kg
- Celková kapacita trakčních baterií: 20 kWh
- Počet sedadel : 2
- Maximální rychlost: (ne více než) 50 km\h
- Rezerva výkonu v létě 90 km
- Rezerva výkonu v zimě 40 km
- Úhel zdvihu při maximální povolené hmotnosti nejméně: 25 (140)
zdroj : concordiaelectro.ru
Kia Corporation a Hyundai Motor Company zahajují v Koreji projekt zaměřený na výrobu katodových materiálů pro lithium-železo-fosfátové akumulátory (LFP) . . . . . . .
zdroj : tisková zpráva KIA
Aby se snížily emise CO2 z těžkých nákladních vozidel, musí všechny členské státy EU v příštích letech vybudovat potřebnou infrastrukturu. Jedná se zejména o rozvoj veřejné rychlonabíjecí infrastruktury pro kamiony podél dálnic. Výzkumný projekt ukazuje tvrdý střed cílů EU s potřebami dopravy.
zdroj : autoweek.cz
Je třeba dbát na to, aby člověk nabíjel svůj elektromobil jen u stojanů označených písmenem, které je uvedeno u nabíjecí zásuvky vozu, jako tomu je při tankování paliva, anebo jsou ta písmenka úplně k ničemu? Pravda je někde uprostřed.
Odpověď na otázku, kolik stojí nabíjení bude zase o něco složitější. Na ultrarychlých stojanech firmy ČEZ platí nyní neregistrovaní uživatelé 20 korun za kilowatthodinu. Nově bude možné se s registrací a měsíční platbou dostat i na 11 korun. Na druhé straně, kdo na stojanu pípne kartu některé automobilky, může platit i 26 korun.
Elektrické náklaďáky ještě stále nedosahují operativních možností těch dieselových, ovšem pomalými krůčky se už dostávají do provozu u velkých firem. Proti běžným osobním elektromobilům se trochu liší a musíte přijmout jeden velký kompromis, ovšem samotné řízení pak zvládne prakticky každý.
Dohoda EU specifikuje, že osobní elektromobily musí mít k dispozici veřejnou nabíjecí stanici každých 60 kilometrů podél hlavních státních i mezinárodních dopravních tahů standardu TEN-T. Nabídnout musí nabíjecí výkon 400 kW a funkční musí být do roku 2024.
zdroj : elektrickevozy.cz
Evropská unie se snaží prosazovat rychlou expanzi obnovitelných zdrojů energie, aby splnila své ambiciózní klimatické cíle. Nicméně několik členských států včetně České republiky stále zaostává ve schvalování potřebných legislativních změn.
zdroj : elektrickevozy.cz
Díky zaměření na efektivitu a využití dodavatelských a infrastrukturních sítí společnosti Tesla bude Semi přímým konkurentem dieselových nákladních vozidel, vysvětlil na veletrhu ACT Expo 2024 Dan Priestly, výkonný ředitel společnosti Tesla.
zdroj : FleetMaintenance USA
Britský motoristický portál „What Car?“ uskutočnil porovnávací test 12 elektrických modelov. Jedným z nich bola stará Tesla Model S s úctyhodným nájazdom, zvýšené modely boli nové. Briti pritom vypočítali aj efektivitu jednotlivých modelov, ako aj rozdiel medzi oficiálnym a reálne dosiahnutým dojazdom.
zdroj : TESLA magazín
Slovenská spoločnosť Ejoin vo svojej tlačovej správe informuje, že už budúci mesiac otvorí nabíjací hub, ktorý podľa nej ako prvý v Európe umožní nabíjanie výkonom až 600 kW. Pre zákazníkov bude pritom k dispozícii aj nadštandardné zázemie.
zdroj : TESLAmagazin.sk
Tesla Semi a jej čínska „kópia“ od Windrose sa chystajú do Európy. Podľa aktuálnych správ sa na európsky trh chystajú hneď dva elektrické ťahače s dlhým dojazdom. A to už dobre známa Tesla Semi a dizajnovo veľmi podobný model od čínskeho startupu Windrose.
zdroj : TESLAmagazin.sk
Dálkový nákladní automobil Windrose 6x4 EV má celosvětově nejdelší autonomii 670 km (při plném zatížení) s megawattovým superrychlým nabíjením pomocí své 800V platformy. Přichází také s nízkou hmotností (<11 t), špičkovým výkonem 1 400 koní, aerodynamickým designem kabiny, čímž dosahuje nejlepší energetické účinnosti ve své třídě.
zdroj : IAA TRANSPORTATION
Dálkový nákladní vůz Windrose 4x2 EV má celosvětově nejdelší autonomii 670 km (při plném zatížení) a superrychlé nabíjení na úrovni megawattů pomocí 800V platformy. Přichází také s nízkou hmotností (<11 t), špičkovým výkonem 700 k, aerodynamickým designem kabiny, čímž dosahuje nejlepší energetické účinnosti ve své třídě.
zdroj : IAA TRANSPORTATION
Všichni velcí výrobci nákladních automobilů jdou do baterií, protože to je nejrychlejší řešení – jednodušší než řešit vodík nebo se snažit přizpůsobit změnám emisních pravidel klasických motorů, říká člen představenstva Tatra Trucks Radomír Smolka ....
zdroj : ČT24